Jan 13, 2010

Dan Rather: three-time loser in court battles

A report from the Associated Press says:

New York's top court Tuesday rejected Dan Rather's bid to reinstate his $70 million breach-of-contract lawsuit against CBS Corp.

Rather's motion was denied without comment Tuesday by the Court of Appeals.

Dan Rather (pictured) sued CBS in 2007, claiming he had been wrongfully removed from his "CBS Evening News" anchor post over a report that examined President George W. Bush's military service.

Rather cited new documents CBS had obtained, but the authenticity of the documents later came under attack.

It was Rather’s “fake, but accurate” story.

Rather was fired by CBS in June 2006 after 44 years with the network.